MEIE PROJEKTI KROONIS EDU
Kolm aastat kestnud Eesti-Poola-Itaalia projekti ametlik lõpukuupäev oli 31. oktoober 2021.
12. oktoobril sai meie kool ja projekti „Võti jätkusuutlikusse tulevikku“ tiim rõõmustava sõnumi – meie rahvusvahelise projekti töid ja tegemisi pandi tähele ning hinnati eTwinningu Eesti rahvusliku kasutajatoe poolt kvaliteedimärgi vääriliseks.
28. oktoobril tuli teade, et Võsu Koolile on silmapaistva töö eest eTwinning-projektiga "The Key to Sustainable Future" antud ka Euroopa kvaliteedimärk. Sellega tunnustati meie õpilaste ja õpetajate, projektijuhi ja meie kooli tööd kõige kõrgemal Euroopa tasemel.
Selle tunnistuseks on sertifikaat ning meie projekt pannakse välja ka spetsiaalsele leheküljele Euroopa portaalis aadressil www.etwinning.net.
Kolm aastat kestnud Eesti-Poola-Itaalia projekti ametlik lõpukuupäev oli 31. oktoober 2021.
12. oktoobril sai meie kool ja projekti „Võti jätkusuutlikusse tulevikku“ tiim rõõmustava sõnumi – meie rahvusvahelise projekti töid ja tegemisi pandi tähele ning hinnati eTwinningu Eesti rahvusliku kasutajatoe poolt kvaliteedimärgi vääriliseks.
28. oktoobril tuli teade, et Võsu Koolile on silmapaistva töö eest eTwinning-projektiga "The Key to Sustainable Future" antud ka Euroopa kvaliteedimärk. Sellega tunnustati meie õpilaste ja õpetajate, projektijuhi ja meie kooli tööd kõige kõrgemal Euroopa tasemel.
Selle tunnistuseks on sertifikaat ning meie projekt pannakse välja ka spetsiaalsele leheküljele Euroopa portaalis aadressil www.etwinning.net.
Sertifikaat on konkreetne tunnustus õpetajatele ja koolidele kõrgetasemelise tegevuse eest eTwinningus. Ta innustab õpilasi jätkuvalt eTwinningu tegevustes osalema ja töötama ning näitab neile konkreetsel viisil, et nende pingutusi on märgatud. Kui õpetaja saab riikliku kvaliteedimärgi, saavad õpilased õpilaste kvaliteedimärgi. Avalik kinnitus, et kool on pühendunud kvaliteetse ja avatud Euroopa koostöö tegemisele.
Euroopa kvaliteedimärk on teine edukuse näitaja, mis kinnitab, et projekt vastab kindlale Euroopa standardile.
Euroopa kvaliteedimärk on teine edukuse näitaja, mis kinnitab, et projekt vastab kindlale Euroopa standardile.
ERASMUS+ projekt
Võti jätkusuutlikusse tulevikku
Käesolevast sügisest alustab Võsu kool koos Poola, Sloveenia ja Itaalia koolidega koostööd rahvusvahelises projektis Erasmus+ teemal „Key to sustainable future“ („Võti jätkusuutlikusse tulevikku“).
Projekti raames teeme koostööd 2018/ 2019 ning 2019/ 2020 õppeaastatel partnerkoolidega, kellega vahetame kogemusi kaasaegsete õppemeetodite rakendamisel inglise keeles, loodusõpetuses ning matemaatikas. Õpilased täidavad projektis etteantud ülesandeid ning võrdlevad ülesannete täitmise tulemusi, suheldes eakaaslastega videokonverentside teel. Kahe aasta jooksul toimuvad sügiseti ja kevadeti ka põhjalikumad aruandlused, mille käigus saavad õpilased partnerkoole külastada.
Antud projekti raames toimuvad koolide külaskäigud järgnevalt:
Külaskäikudele võtame kaasa projektitöödes aktiivselt osalenud õpilasi.
Võti jätkusuutlikusse tulevikku
Käesolevast sügisest alustab Võsu kool koos Poola, Sloveenia ja Itaalia koolidega koostööd rahvusvahelises projektis Erasmus+ teemal „Key to sustainable future“ („Võti jätkusuutlikusse tulevikku“).
Projekti raames teeme koostööd 2018/ 2019 ning 2019/ 2020 õppeaastatel partnerkoolidega, kellega vahetame kogemusi kaasaegsete õppemeetodite rakendamisel inglise keeles, loodusõpetuses ning matemaatikas. Õpilased täidavad projektis etteantud ülesandeid ning võrdlevad ülesannete täitmise tulemusi, suheldes eakaaslastega videokonverentside teel. Kahe aasta jooksul toimuvad sügiseti ja kevadeti ka põhjalikumad aruandlused, mille käigus saavad õpilased partnerkoole külastada.
Antud projekti raames toimuvad koolide külaskäigud järgnevalt:
- 12.- 16. novembris Poolas, Cieszynis;
- Mais 2019 Sloveenias Železnikis;
- novembris Itaalias Anaconas;
- Mais 2020 Eestis Võsu Koolis.
Külaskäikudele võtame kaasa projektitöödes aktiivselt osalenud õpilasi.
Fotod meie kooli Poola reisist asuvad siin:bit.ly/poola19
Meie sügisel alanud Erasmus+ projekti „Võti jätkusuutlikusse tulevikku“
raames toimus 20. maist 24. maini partnermaade Poola, Itaalia ja Sloveenia õpilaste ja õpetajatega kohtumine Sloveenias, Železniki Põhikoolis. Meie kooli esindasid kooli direktor Liina Altroff, õpetajad Jana Ever, Katrin Vaheoja ja Aet Kruusimägi ning projekti juht Mall Ränkson. Õpilastest lõid kaasa Christina (5.kl.), Madli-Mai, Henry ja Siim Sander (6.kl). Tegime kokkuvõtteid aasta jooksul tehtud projektis ettenähtud ülesannetest ning planeerisime tegevusi eelseisvaks aastaks. Tegime projekti plaani ka meie jaoks olulise muudatuse: kui seni oli meie kavas sügisene kohtumine partneritega Eestis, siis uue plaani järgi seisab novembri alguses ees sõit Itaaliasse ning Eestisse on kõigi kolme partnermaa õpilasi ja õpetajaid oodata 2020. aasta mais. Sellega võtsime omale suurema vastutuse – kohtumisega mais kaasneb ka projekti pidulik lõpetamine Võsu Koolis.
Töid ja tegemisi täis nädala läbivaks teemaks Sloveenias oli loodusesõbraliku elustiili tutvustamine, matkad ning praktilised töötoad. Mägimatkal õppisime tundma Sloveenia loodust ning saime teada, mida õpilased ise teevad oma koduümbruse looduse kaitseks. Rahvusvahelisel raamatukoguõhtul tutvustasid kõik projektis osalevad maad oma kirjanduslikke tegelasi, kellele looduslähedased eluviisid on eriti südamelähedased. Meie õpilased Christina (5.kl.), Madli-Mai, Henry ja Siim Sander (6.kl.) tegid esitluse Naksitrallidest ning hiljem valmistasid rahvusvahelistes rühmades ette keskkonnateemalisi lühinäidendeid. Selle õhtu eesmärgiks oli näidata, et kuigi me kõik oleme pärit erinevatest Euroopa maadest ja räägime erinevaid keeli, on meil ühine mure meid ümbritseva looduskeskkonna pärast ning ainult üksteiselt õppides ja üksteist õpetades, käsikäes, jõuame me soovitud tulemusteni.
Kuigi läbivaks kohtumisnädala teemaks oli loodushoid, oli külastuse oluliseks eesmärgiks täiendada ja jagada uudseid metoodikaid keeleõpetuse tundides ning koos sellega täiustada inglise keele oskust, taaskasutuse võimaluste õppimine, mille käigus sai igaüks valmistada toolikatte vanadest T-särkidest ning puutöötund. Vähem oluliseks ei saa pidada Sloveenia ajaloo ja kultuuriga tutvumist läbi muuseumitunni ning endisaegse sepatöö katsetuste, niplispitsi töötoa ja meeleivakeste küpsetamise, mis on eriti omased Gorenjska piirkonnale.
Christina, Madli-Mai, Henry ja Siim Sanderi arvamusi võib lugeda meie projekti Twinspace’st, kus nad oma väga värsked muljed koos teiste osalevate õpilastega padletile jäädvustasid. Seda saab lugeda siit: https://twinspace.etwinning.net/76260/pages/page/478443
30. mail tutvustasime tiimi liikmetega oma reisi kogu kooliperele.
Siin on fotod, mis tutvustavad kõiki meie tegevusi läbi tööka ja lõbusa nädala Sloveenias. bit.ly/slov19
raames toimus 20. maist 24. maini partnermaade Poola, Itaalia ja Sloveenia õpilaste ja õpetajatega kohtumine Sloveenias, Železniki Põhikoolis. Meie kooli esindasid kooli direktor Liina Altroff, õpetajad Jana Ever, Katrin Vaheoja ja Aet Kruusimägi ning projekti juht Mall Ränkson. Õpilastest lõid kaasa Christina (5.kl.), Madli-Mai, Henry ja Siim Sander (6.kl). Tegime kokkuvõtteid aasta jooksul tehtud projektis ettenähtud ülesannetest ning planeerisime tegevusi eelseisvaks aastaks. Tegime projekti plaani ka meie jaoks olulise muudatuse: kui seni oli meie kavas sügisene kohtumine partneritega Eestis, siis uue plaani järgi seisab novembri alguses ees sõit Itaaliasse ning Eestisse on kõigi kolme partnermaa õpilasi ja õpetajaid oodata 2020. aasta mais. Sellega võtsime omale suurema vastutuse – kohtumisega mais kaasneb ka projekti pidulik lõpetamine Võsu Koolis.
Töid ja tegemisi täis nädala läbivaks teemaks Sloveenias oli loodusesõbraliku elustiili tutvustamine, matkad ning praktilised töötoad. Mägimatkal õppisime tundma Sloveenia loodust ning saime teada, mida õpilased ise teevad oma koduümbruse looduse kaitseks. Rahvusvahelisel raamatukoguõhtul tutvustasid kõik projektis osalevad maad oma kirjanduslikke tegelasi, kellele looduslähedased eluviisid on eriti südamelähedased. Meie õpilased Christina (5.kl.), Madli-Mai, Henry ja Siim Sander (6.kl.) tegid esitluse Naksitrallidest ning hiljem valmistasid rahvusvahelistes rühmades ette keskkonnateemalisi lühinäidendeid. Selle õhtu eesmärgiks oli näidata, et kuigi me kõik oleme pärit erinevatest Euroopa maadest ja räägime erinevaid keeli, on meil ühine mure meid ümbritseva looduskeskkonna pärast ning ainult üksteiselt õppides ja üksteist õpetades, käsikäes, jõuame me soovitud tulemusteni.
Kuigi läbivaks kohtumisnädala teemaks oli loodushoid, oli külastuse oluliseks eesmärgiks täiendada ja jagada uudseid metoodikaid keeleõpetuse tundides ning koos sellega täiustada inglise keele oskust, taaskasutuse võimaluste õppimine, mille käigus sai igaüks valmistada toolikatte vanadest T-särkidest ning puutöötund. Vähem oluliseks ei saa pidada Sloveenia ajaloo ja kultuuriga tutvumist läbi muuseumitunni ning endisaegse sepatöö katsetuste, niplispitsi töötoa ja meeleivakeste küpsetamise, mis on eriti omased Gorenjska piirkonnale.
Christina, Madli-Mai, Henry ja Siim Sanderi arvamusi võib lugeda meie projekti Twinspace’st, kus nad oma väga värsked muljed koos teiste osalevate õpilastega padletile jäädvustasid. Seda saab lugeda siit: https://twinspace.etwinning.net/76260/pages/page/478443
30. mail tutvustasime tiimi liikmetega oma reisi kogu kooliperele.
Siin on fotod, mis tutvustavad kõiki meie tegevusi läbi tööka ja lõbusa nädala Sloveenias. bit.ly/slov19
Haljala Valla Sõnumid nr 7, juuli 2019, artikkel lk 5 bit.ly/artslo2019
Erasmus + stendid ja väljapanekud meie partnerkoolidest ja õpilaste tegevustest esimesel projektiaastal 2018/2019
Koos partneritega tähistasime ka meie ErasmusDays üritust, mis hõlmas Erasmuse programmides osalevaid koole nii Euroopas kui kogu maailmas.
Me tähistasime nende päevade raames oma koostööd videovestusega õpetajate vahel, alustasime omaloominguliste juttude koostamisega, mille lõigud on kirjutatud erinevate maade õpilaste poolt ning panime üles ning hääletasime parimate piltide poolt, mis tehtud külaskäikudel partnerkoolidesse.
Sellel lingil võib tutvuda õpilaste fotodega, mille hulgast kõigi koolide õpilaste ja õpetajate ühisel hääletamisel valiti parim pilt:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSczUJtQ2VXOPeXi4hXyJdIfLmoWtjWBnE-qpf56-gvb_s3FYQ/viewform
Siin aga on fotod, mis kajastavad meie õpilaste tegevusi ja meeleolu projektikohtumistel. Ka nende hulgast valisime meeleolukaimad:
https://docs.google.com/forms/d/1FfKEMyh8rpXRQh7Ouh7UNOLhSW-gwvrw8d8h-BvRRh8/edit
Juttude kirjutamine kestab veel, kuid niipea, kui lõpetame, saab nendega tutvuda meie Twinspace’s.
ErasmusDays: Photo Contest WINNERS/ Fotovõistluse võitjad
Group 2: Fotod, mis on tehtud ametlikel projektiga seotud üritustel.
Videokonverents
Videovestlused ja videokonverentsid on uus nähtus meie tavapärases koolielus ja osana inglise keele tundidest. Need tulid meile koos Erasmus+ projektiga – selleks, et vestelda eakaaslastega projekti teemadel ning aeg-ajalt aru anda oma tegevustest. Oleme kasutanud videovestlusi ka tähtpäevadel (jõulud, valentinipäev, lihavõtted, kooliaasta lõpp) projektimaade eakaaslaste tervitamiseks. Vestlused toimuvad inglise keeles, valmistame ette ka veidi näitlikku materjali, et vajadusel piltidele/ sõnaloosungitele toetuda. Oleme nende vestluste käigus õpetanud ja õppinud oma partnermaade keeles mitmeid tervitusi.
Seni on meie vestlused toimunud kas Twinspace’s või Skype’s kahe maa vahel, oleme vestluspartnereid vahetanud. Kogemused näitavad, et Skype on meie vestlusteks/ konverentsideks sobivam.
4. detsembril katsetasime esimest korda videovestlust 4 maa vahel. Läks korda! Omavahel suhtlesid õpilased, kes olid novembris koos külaskäigul Itaaliasse – noored rääkisid enam meelde jäänud tegevustest ning õpetasid üksteisele häid soove jõuludeks ning uueks aastaks oma maa keeltes.
Häid jõule – poola keeles. : Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!
itaalia keeles: Buon Natale e felice anno nuovo!
Sloveenia keeles.: Vesele bozhichne praznike! & Srechno novo leto!
Videovestlused ja videokonverentsid on uus nähtus meie tavapärases koolielus ja osana inglise keele tundidest. Need tulid meile koos Erasmus+ projektiga – selleks, et vestelda eakaaslastega projekti teemadel ning aeg-ajalt aru anda oma tegevustest. Oleme kasutanud videovestlusi ka tähtpäevadel (jõulud, valentinipäev, lihavõtted, kooliaasta lõpp) projektimaade eakaaslaste tervitamiseks. Vestlused toimuvad inglise keeles, valmistame ette ka veidi näitlikku materjali, et vajadusel piltidele/ sõnaloosungitele toetuda. Oleme nende vestluste käigus õpetanud ja õppinud oma partnermaade keeles mitmeid tervitusi.
Seni on meie vestlused toimunud kas Twinspace’s või Skype’s kahe maa vahel, oleme vestluspartnereid vahetanud. Kogemused näitavad, et Skype on meie vestlusteks/ konverentsideks sobivam.
4. detsembril katsetasime esimest korda videovestlust 4 maa vahel. Läks korda! Omavahel suhtlesid õpilased, kes olid novembris koos külaskäigul Itaaliasse – noored rääkisid enam meelde jäänud tegevustest ning õpetasid üksteisele häid soove jõuludeks ning uueks aastaks oma maa keeltes.
Häid jõule – poola keeles. : Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!
itaalia keeles: Buon Natale e felice anno nuovo!
Sloveenia keeles.: Vesele bozhichne praznike! & Srechno novo leto!
eTwinningu projektid – kevad 2020
Erasmus+ projekti raames

Mis on eTwinning, millega Võsu Kooli õpetajad ja õpilased tegelevad?
eTwinning on Euroopa koolide virtuaalne kogukond, mis on töökeskkonnaks koolitöötajatele, kes töötavad Euroopa riikides. Koolid, kes on otsustanud liituda Euroopa kõige põnevama kogukonnaga, saavad seal suhelda, koostööd teha ja projekte luua. eTwinning edendab koolide koostööd Euroopas info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kaudu ning ta on kindel osa Erasmus+ist.
Olgugi et uue koolikorralduse ja distantsõppega harjumine oli kõigi jaoks tõsine väljakutse, meie projekti see ei seisanud. Talvel lisandunud kaks eTwinningu projekti – üks nooremale, teine vanemale astmele – ootasid lõpetamist.
Noorem vanuseaste (3. kl) töötas projektiga Fruity and Vege (puu- ja köögiviljade teemaline projekt), mida vedas õpetaja Jana Ever. See projekt vajab veel lõpuviimistlust. Õpetaja Jana initsiatiivil sai projekt maikuus juurde põneva täienduse emadepäeva teemaga – ema pildile puuviljadega kaunistatud raami kujundamisega. Tööjuhised tõlkisid ja lugesid inglise keeles peale Liis ja Katariina (9.kl.)
Vanem vanuseaste (6. – 9. kl) kirjutas ja illustreeris oma eakaaslastega partnerkoolidest raamatut Rubbish or without rubbish (prügi mõjust looduses). Siin on peategelasteks kõigi nelja maa tuntud looduslähedased raamatukangelased. Näiteks Eestist valisime tegelasteks Naksitrallid. Naksitrallide ja teiste kangelaste seiklustest looduse hoidmisel jutustabki kevadel valminud raamat. Raamatu kallal töötasid meie koolist Henriette ja Christina (6.kl.), Siim Sander, Marlon, Madli-Mai (7.kl.), Katariina (9.kl.)
Raamatuga saab tutvuda siin: https://www.storyjumper.com/book/read/80320395/5e7136c06c9a8#
eTwinning on Euroopa koolide virtuaalne kogukond, mis on töökeskkonnaks koolitöötajatele, kes töötavad Euroopa riikides. Koolid, kes on otsustanud liituda Euroopa kõige põnevama kogukonnaga, saavad seal suhelda, koostööd teha ja projekte luua. eTwinning edendab koolide koostööd Euroopas info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kaudu ning ta on kindel osa Erasmus+ist.
Olgugi et uue koolikorralduse ja distantsõppega harjumine oli kõigi jaoks tõsine väljakutse, meie projekti see ei seisanud. Talvel lisandunud kaks eTwinningu projekti – üks nooremale, teine vanemale astmele – ootasid lõpetamist.
Noorem vanuseaste (3. kl) töötas projektiga Fruity and Vege (puu- ja köögiviljade teemaline projekt), mida vedas õpetaja Jana Ever. See projekt vajab veel lõpuviimistlust. Õpetaja Jana initsiatiivil sai projekt maikuus juurde põneva täienduse emadepäeva teemaga – ema pildile puuviljadega kaunistatud raami kujundamisega. Tööjuhised tõlkisid ja lugesid inglise keeles peale Liis ja Katariina (9.kl.)
Vanem vanuseaste (6. – 9. kl) kirjutas ja illustreeris oma eakaaslastega partnerkoolidest raamatut Rubbish or without rubbish (prügi mõjust looduses). Siin on peategelasteks kõigi nelja maa tuntud looduslähedased raamatukangelased. Näiteks Eestist valisime tegelasteks Naksitrallid. Naksitrallide ja teiste kangelaste seiklustest looduse hoidmisel jutustabki kevadel valminud raamat. Raamatu kallal töötasid meie koolist Henriette ja Christina (6.kl.), Siim Sander, Marlon, Madli-Mai (7.kl.), Katariina (9.kl.)
Raamatuga saab tutvuda siin: https://www.storyjumper.com/book/read/80320395/5e7136c06c9a8#