VÕSU KOOLI LASTEAEDADE ÕPPEKAVA
Võsu Kooli lasteaiarühmade liik ja eripära
Võsu Kooli lasteaiarühmad on koolieast noorematele lastele hoiu ja koolieelse hariduse omandamist võimaldavad üksused, mis kuuluvad Võsu Kooli (lasteaed-põhikooli) koosseisu. Lasteaias arendatakse mõtestatud õppe- ja kasvatustegevust, kus lapsed naudivad koosolemist, mängimist ja tunnevad rõõmu igapäevategemistest. Lasteaiarühmad on liitrühmad lastele vanuses 1,6 -7 eluaastat, igas rühmas 20 kohta. Võsupere lasteaiarühm asub Võsupere külakeskuses alates 01.septembrist 2011. Võsu lasteaiarühm asub Võsu koolimaja uues osas. Vihula lasteaiarühm asub Vihula vanas koolimajas.
Õppekava üldsätted
Käesoleva õppekava alusel toimub õppe- ja kasvatustöö Võsu Kooli lasteaiarühmades Õppekava aluseks on koolieelse laseasutuse riiklik õppekava. Õppekava ülesandeks on süstematiseerida õppekasvatustöö sisu, määratleda lähemad ja kaugemad eesmärgid ning nende realiseerimise viisid. Õppekava moodustab ühtse terviku, mille lõppeesmärk on laste koolivalmidus, mis sisaldab endas vaimset, füüsilist ja sotsiaalset küpsust. Lähtuvalt koolieelse lasteasutuse riiklikust õppekavast on lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse üld-eesmärk lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös
Lasteaia õppe-kasvatustegevuse eesmärgid on:
- luua lapsele turvaline keskkond, tagada turvatunne ja eduelamus;
- lapsel arenevad läbi mängu elus toimetuleku oskused: iseseisvus, eneseusaldus, koostöövõimekus, kohusetundlikkus, probleemide lahendamise oskus ja loovus;
- laps on aktiivne õppija ning oskab teha valikuid;
- lapse suunamisel ja arendamisel väärtustatakse eesti kultuuri traditsioone ning arvestatakse teiste rahvuste kultuuri eripära;
- toetada ja abistada vanemaid õppe ja kasvatusküsimuste lahendamisel, vajadusel neid nõustada;
- laps hoolib kaaslastest ja ümbritsevast keskkonnast.
Õppe-ja kasvatustegevuse põhimõtted:
- toimetulekuoskuste arendamine: iseseisvus, koostöövõime, kohusetunne, loovus, individuaalsus ja lapse arengupotentsiaali arvestamine;
- järjepidev ja eesmärgistatud teadmiste, oskuste, harjumuste kujundamine mis toimub integreeritud tegevustes , mängus ja igapäevatoimingutes;
- lasteaed koos lapsevanemaga on lapse väärtuste kujundaja, lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loojad;
- lapse isiksuse ja loovuse toetamine;
- kodu ja lasteasutus koostöös loob lapsele igakülgse turvatunde ning eduelamuse;
- lapse arengut soodustava keskkonna loomine ja liikumisvajaduse rahuldamine;
- Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ja teiste kultuuride eripära arvestamine.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse:
- laste eripära: võimeid, vanust, sugu, tervislikku seisundit, keelelist ja kultuurilist tausta jms.;
- õppe ja kasvatustegevus seotakse eelkõige kodukoha inimeste, looduse ja asutustega;
- õpitavaga (objektid, nähtused ) tutvutakse loomulikus keskkonnas;
- omavahel lõimitakse õppe ja kasvatustegevusi, valdkondi ja teemasid;
- õppesisu valikul lähtutakse põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale;
- lasteaia õpetajad loovad koostöös lastevanematega lapse arengut toetava turvalise kasvukeskkonna;
- füüsiline keskkond pakub võimalusi iseseisvaks loovaks tegevuseks, mänguks ja on lapse arengut soodustav;
- selle kujundamisel arvestatakse lapse vanust, huvi ja sugu;
- rühmaruumi paigutus võimaldab lastele üksi, gruppides ja ühist tegutsemist;
- mängud –ja õppevahendid on lastele kättesaadavad ja vastavalt vanusele eakohased;
- aegajalt mänguasju vahetatakse, vastavalt vajadusele;
- vaimne keskkond toetab kõigi osapoolte koostööd ja laste arengut ning tervist;
- laps on õppe –ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest;
- last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.
Õppekava on võimalik alla laadida siit:

vÕsu-kooli-lasteaia-Õppekava2.pdf | |
File Size: | 588 kb |
File Type: |